Na tomto blogu nájdete informácie o autoimunitnom reumatickom ochorení, ktoré sa nazýva Sjögrenov syndróm, prípadne Sicca syndróm (sicca = suchý), alebo sa používa skratka Sjs. Účelom blogu nie je robiť reklamu jednotlivým produktom, ale len upozorniť na rôzne možnosti pomoci. Zároveň nezaručujem odbornosť všetkých informácií, pretože nemám medicínske vzdelanie. Vychádzam len zo svojich skúseností a informácií, ktoré mi boli podané, a ktoré posúvam ďalej v nádeji, že vám poslúžia k úžitku...

11. 4. 2015

"Schodiskový" tréning

Tak si práve študujem moje najnovšie výsledky z kontrolných vyšetrení, nie všetko je OK, sú tam aj nepekné zádrhely, ale jedna vec ma dosť potešila. Pri predchádzajúcej kontrole sa totiž ukázalo, že moja zmenšená kapacita pľúc má naďalej klesajúcu tendenciu, a tak som sa rozhodla trochu svoje pľúca potrápiť. Zrušila som používanie výťahu a začala som chodiť každý deň po schodoch. Na 4. poschodie to nie je až také svety, ale pre mňa je to makačka, a keď ešte pri tom nesiem zo dve tašky s nákupom... Po troch mesiacoch takéhoto tréningu sa podľa najnovších výsledkov moja kapacita pľúc celkom fajn vylepšila. Z pôvodných 68 percent som vyskočila na 84, čo ma veľmi milo prekvapilo. Nečakala som až taký posun. Určite budem v chodení po schodoch pokračovať, za tie tri mesiace sa mi to tak nejako zautomatizovalo, že už ma výťah ani veľmi neláka. Mojim pľúcam schody evidentne vyhovujú a už ani nehovoriac o tom, že sa tým pekne rozhýbu a posilnia svaly na nohách a spevňujú sa aj odvápnené kosti...